Rasig Imobiliare
Rapiditate si Siguranta

Profilul cumparatorului care cauta o locuinta online

Studiile ultimilor ani demonstreaza cat de multi factori pot schimba profilul cumparatorului online. Daca pana in anul 2010 cumparatorul clasic se afla intre 20 si 30 de ani, dupa anul 2015 acesta se claseaza intre 25 si 35 de ani. In cativa ani cei mai tineri cumparatori au inceput sa isi doreasca locuinte situate in centrele oraselor. Insa, cei trecuti de 30 de ani prefera casele ce se afla la periferie, atat pentru liniste cat si pentru mediul mai sanatos si mai placut.

                Perioada maxima pe care sunt oamenii dispusi sa o aloce cautarilor locuintei visurilor lor nu este mai mare de un an si jumatate. Mai bine de jumatate dintre oamenii ce isi cauta o locuinta, sustin ca au cercatat piata imobiliara cu aproximativ 8 luni inaintea unei achizitii. O parte dintre cei care isi permit sa isi cumpere o locuinta, considera ca trebuie alocat cel putin un an pana la decizia finala.

                Era tehnologiei ne atrage catre mediul online in toate domeniile, astfel ca in ceea ce priveste alegerea favorita pentru gasirea unei locuinte, pe primul loc se situeaza cautarea online. Majoritatea  cumparatorilor nu se rezuma doar la mediul online, acestia iau legatura  si cu agentiile imobiliare, achizitioneaza ziare sau se aboneaza la diferite site-uri de profil, dar participa si la targurile imobiliare. O parte foarte mica dintre acestia prefera angajarea unui broker imobiliar, insa aceasta situatie se intalneste la cautarea caselor sau vilelor ce depasesc cateva sute de mii se euro.

                Preturile pe care romanii sunt dispusi sa le cheltuiasca in achizitionarea unui apartament au crescut fata de anii trecuti. Pentru un apartament cu 3 camere, cumparatorii sunt dispusi sa ofere pana la 60.000 de euro, iar pentru 4 camere nu mai mult de 70.000 de euro. Un procent foarte mic prefera sa achizitioneze o casa sau o garsoniera, pe langa numarul mare de cumparatori ce isi doresc un apartament cu doua sau mai multe camere.

                Toate acestea demonstreaza ca romanii au capatat de-a lungul anilor o educatie in ceea ce priveste piata imobiliara. Stiu unde sa caute, stiu ce vor sa caute si stiu unde pot gasi solutiile ce se potivesc cel mai bine cu cerintele lor.

Stiri